Senior Brand- & Crossmedia Researcher (fulltime)

John Wanamaker, een pionier in marketing, zei het al: Half the money I spend on advertising is wasted; the problem is I don’t know which half. Als onafhankelijk onderzoeks- en consulting bureau zijn we bij MeMo² continu bezig om dit probleem op te lossen voor onze opdrachtgevers. We doen dat door het meten, kwantificeren en optimaliseren van reclame-effecten. Met onze innovatieve onderzoeksproducten zijn we in staat merkstrategieën, reclamecampagnes en commerciële bedrijfsprocessen te verbeteren.

Beschrijving Functie
MeMo² heeft zich ten doel gesteld om de komende jaren het vak media- en marktonderzoek nog verder te professionaliseren. MeMo² richt zich met het Research team in Amsterdam op Data, Analytics & Consultancy. De Senior Researcher is een kandidaat met direct toepasbare ervaring binnen het vakgebied marktonderzoek en is in staat om zelfstandig (internationale) onderzoeksprojecten op te zetten en opdrachtgevers te adviseren op het gebied van Merkontwikkeling en Crossmediale Reclame Effectiviteit.
Binnen afzienbare tijd kan de Senior Researcher complete onderzoeken opzetten, organiseren en klantrelaties opbouwen. Je zal worden voorgesteld aan een team van datascientists, gevarieerde opdrachtgevers en een introductie krijgen over gebruikte theorieën en methodes middels ons intensieve on-boarding programma. Jouw al aanwezige kennis van marketingdomeinen en kwantitatief onderzoek zal zich daarom in een rap tempo verder uitbreiden.

Wat wij van jouw verwachten?
• Een passie voor merken, advertenties en digitale communicatie
• Je hebt kennis over kwantitatieve researchmethodes
• Een Master opleiding met substantiële kennis van consumentengedrag, marketing en/of onderzoek
• Je bent ondernemend met een groot analytisch vermogen
• 5 jaar of meer relevante werkervaring binnen markt- en/of media-onderzoek

Wat bieden wij jou naast een dagelijks wandeling in het Vondelpark?
• Een unieke kans in een succesvol bedrijf met veel young professionals
• Een diverse rol met doorgroeimogelijkheden
• De kans om met interessante (internationale) klanten te werken
• Een plek bij een award winning bureau waar groei en ontwikkelingen hoog in het vaandel staan
• Een kantoor midden in Amsterdam: Lekkere lunches en gezellige wekelijkse borrels en periodieke kennisdeling via MeMoUniversity’s
• Ruimte voor eigen inbreng

Waar je jezelf in terug moet zien?
• Je vindt het leuk om strategische vraagstukken op te lossen op basis van verschillende databronnen
• Je hebt interesse in Marketing en Media
• Je bent initiatiefrijk en ambitieus
• Je bent analytisch en hebt ervaring met analytische tools (bijvoorbeeld SPSS, R, Python)
• Je houdt van een borrel op zijn tijd
• Je woont in (de buurt) van Amsterdam

Start jij op korte termijn bij ons in het midden van Amsterdam? Aarzel dan niet en stuur ons je motivatie en CV en geef jouw carrière de ideale boost.

Send your application

UPLOAD YOUR COVER LETTER (MAX. 2 MB)

UPLOAD YOUR RESUME (MAX. 2 MB)